dovolená po Česku

Letos jsme si vymysleli putovní dovolenou po krásách jižních Čech a Šumavy. Naložili jsme auto a vyrazili za dobrodružstvím. První náš cíl se ukrýval v lesích České Kanady. Byl to lom Antonka u Kamenice nad Lipou. Parádní místo na koupání i noc pod širákem. V noci nás sice vyděsila nedaleká bouřka, tak jsme radši za svitu čelovek postavili stan. Déšť se nekonal, tak jsme stan zase ráno sbalili, rozloučili se s lomem, i krásným borovým lesem a vyrazili směr Suchdol nad Lužnicí.
Zapíchli jsme to ve vodáckém kempu, kde za námi dorazili kamarádi s dětmi. Okolní pískovny nám poskytly, na dva dny, dokonalé místo na koupání a řeka Lužnice zase krásný zážitek, při splouvání kouzelného úseku ze Suchdola do Majdaleny.
Byl čas se přesunout jinam. Každá posádka vlastní cestou, do Třísova po Kletí. Z důvodů mnoha uzavírek, se cesta stala dost objevovacím výletem. Nicméně na domluvené místo naše tři posádky dorazili v rozmezí 10 minut. Třísov, malá vesnička skrytá ve stínu Kleti, nám poskytla na jednu noc krásný azyl u lesa. Koupaliště na dohled a klídek... Po večeři se hrálo na kytary u Jožíků v Žábě, než nastal čas jít na kutě. Ráno, po pořádné snídani a okoupání v koupališti, jsme si sbalili svačiny do batůžků a vyrazili do kopce. Cestu jsme si krátili hraním různých her a tak cesta proběhla bez brblání a k obědu už jsme se slunili na skále u Tereziny chaty pod rozhlednou na Kleti. Navštívili jsme observatoř a mazali zpátky k autům. Přesunuli jsme se na nový flek, cca 1km níže na parkoviště u Třísovského nádraží. Večeře, kytara a dobrou. Další den jsme si naplánovali výlet na zříceninu Dívčí kámen. Cesta začala u nádherné prastaré lípy a dál přes keltské oppidum jsme se pomaličku přibližovali k cíli. Na Dívčím kameni měli připravenou parádní poznávací hru, kterou děti vyřešili a dostali poklad. Dle předpovědi, byl dneska první den kdy nemělo pršet, no ale pršelo a pršelo moooc pěkně. v dešti jsme se přesunuli na pěkné tábořiště v meandru Vltavi a výhledem na zříceninu. Tady jsme pod přístřeškem déšť přečkali a nacpali si pupíky svačinama. Zpět k autům a opět přesun, každý svou cestou, do Sušice.
Do vodáckého kempu v Sušici jsme zase dorazili v minimálních rozdílech, zabydleli se, došli na dřevo a udělali si pohodičku u ohýnku. Čistoučká Otava nám šuměla do snění a ráno nás vylouplo sluníčko ze spacáků. Zapůjčili jsme si nepotopitelné plastové kánoe a užili si, sice bylo dost málo vody, krásnou řeku až do Horaždovic. Cestou jsme stihli návštěvu Rabí a zmrzku také tam. V Horaždovicích jsme vrátili lodě a mazali na vlak, který nás hodil zpět do Sušice. Na další den jsme naplánovali vycházku po proudu Vydry, z Modravy na Čeňkovu pilu. Krásné, čisté, skvělé :-) Poté jsme se přesunuli do kempu v Radešově, samozřejmě autama. večer nám děti zahráli vymyšlenou pohádku o princezně a zlém čarodeji a pak už jen pohoda pod hvězdami a chrupec. Ráno jsme se přesunuli do Kašperských hor a odtud pěšky, na hrad Kašperk. Krásná procházka lesem do pořádného kopce, ale hrad stál za to.
Na zpáteční cestě si děti postavili skřítčí městečko a někteří upadli do blaženého spánku ve stínu lesa. Jsme zpět v Kašperkách a je čas se rozloučit. Týden utekl jako voda a putování bylo skoro u konce. Zbývalo už jen se rozloučit a vyrazit k domovu. Myslím že jsme si ten týden všichni, včetně dětí, užili na 100 % a tak děkuju všem zúčastněným. Zase příště, ahoj.